Що можна порадити батькам дітей із порушеннями мовлення:
Розширюйте коло інтересів дитини. Читайте та розглядайте книжки з яскравими малюнками. У власному мовленні будьте зразком для дитини. Вживайте всі частини мови, емоційне та інтонаційне забарвлення мовлення.
При спілкуванні з дитиною вводьте елементи новизни, пояснюючи незнайомі терміни, слова етикету, варіанти словозміни та словотворення Не можна глузувати з дитини, яка має вади мовлення та перекривляти її. Не можна карати дитину за те, що вона не в змозі виконати ваше завдання стосовно мовлення. Під час спілкування з дитиною, використовуйте до обраної теми предмети, малюнки, атрибути, що відтворюють певні дії, складаються в сюжетну розповідь. При спілкуванні робіть паузи для відповіді дитини, навіть якщо вона ще не говорить – це правило діалогу.
Купуйте та пропонуйте дитині іграшки, які впливають на всебічний розвиток . Вчіть дитину спілкуватися, гратися з іншими дітьми. Хваліть дитину за її намагання говорити. Уважно слухайте її, якщо вона розповідає про свої справи. Дитина потребує визнання своїх мовленнєвих успіхів.. Розвивайте у дитини дрібну моторику пальчиків. Багато малюйте, займайтеся ліпленням, розвивайте і збагачуйте емоційний світ дитини.
КОНСУЛЬТАЦІЯ ЛОГОПЕДА-ДЕФЕКТОЛОГА
ЧОМУ КОРЕКЦІЙНА РОБОТА З ДИТИНОЮ - це ДОВГОТРИВАЛИЙ ПРОЦЕС ?
КОРЕКЦІЙНА РОБОТА з дитиною, яка має особливі потреби, МОЖЕ БУТИ ДОВГОТРИВАЛОЮ ЧЕРЕЗ СКЛАДНІСТЬ ІНДИВІДУАЛЬНИХ ПОТРЕБ.
Вона ВИМАГАЄ ВЕЛИКОЇ УВАГИ до деталей, постійного оновлення спеціальних методик (форм і прийомів роботи), системного спілкування з особливою дитиною та її оточенням. Кожен маленький успішний крок у цьому процесі вимагає багато часу і терпіння від спеціаліста і дитини, але він може принести значні результати у майбутньому.
ЯКІ Ж ПРИЧИНИ ДОВГОТРИВАЛОГО КОРЕКЦІЙНОГО ПРОЦЕСУ?
ІНДИВІДУАЛЬНІСТЬ. Кожна особлива дитина має свої унікальні потреби і може реагувати по-різному на методи і прийоми корекційної роботи.
СКЛАДНІСТЬ ПОРУШЕННЯ. Деякі порушення можуть вимагати більш глибокого та тривалого системного втручання для досягнення позитивних результатів.
РОЗВИТОК. Розвиток дитини - постійний процес, тому корекційна робота повинна адаптуватися до змін у її потребах.
СИСТЕМНІ ПРОБЛЕМИ. Деякі проблеми можуть бути вкорінені в ширшому контексті сімейного, соціального або освітнього середовища.
ТЕРАПЕВТИЧНІ АСПЕКТИ. Для багатьох дітей з особливими потребами корекційна робота також включає в себе терапевтичні (медичні) аспекти, що потребує більш довгострокового періоду.
ПОСТУПОВІСТЬ. Більшість корекційних завдань вимагають поступового ускладнення та покращення.
ПІДТРИМКА і КОНСУЛЬТУВАННЯ. Батьки також потребують часу, щоб зрозуміти і підтримати процес корекційної роботи, що може зайняти певний час.